Κωνσταντίνος Γρίβας, καθηγητής Γεωπολιτικής στη Σχολή Ευελπίδων: [ … Η απόφαση αυτή δεν αντέχει σε καμία κριτική. Ο Έλληνας φορολογούμενος θα κληθεί απλά να πετάξει τα λεφτουδάκια του για χατίρι πολιτικών σκοπιμοτήτων για ένα πλοίο που δεν προσφέρει κανένα ποιοτικό πλεονέκτημα έναντι του τούρκικου ναυτικού, πράγμα, που είναι και το ζητούμενο … ]
Εισήγηση ΓΕΝ για φρεγάτες ΗΠΑ
ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ: https://www.kathimerini.gr/politics/561146554/eisigisi-gen-gia-fregates-ipa/
Στο πλαίσιο δημιουργίας ενός ευρύτερου οικοσυστήματος αμυντικής και στρατηγικής συνεργασίας με τις ΗΠΑ εντάσσεται η εισήγηση του ΓΕΝ (κατόπιν ενδελεχούς εξέτασης από το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο – ΑΝΣ) σχετικά με την προώθηση διακρατικής συμφωνίας για αγορά αμερικανικών φρεγατών πολλαπλών ρόλων (MMSC) με σκοπό την ανανέωση του Στόλου. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Κ», η πρόταση είναι σε απόλυτη σύμπνοια με τους διακηρυγμένους στρατηγικούς στόχους της κυβέρνησης, ενώ συναντά και τη θετική αποδοχή των Αμερικανών, οι οποίοι επιθυμούν να διευρύνουν το στρατιωτικό – βιομηχανικό αποτύπωμά τους στην Ελλάδα. Η διακρατική συμφωνία που προτείνεται έχει ως κεντρική πρόταση μια λύση-πακέτο που περιλαμβάνει την προμήθεια τεσσάρων φρεγατών πολλαπλού ρόλου, την αναβάθμιση τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, πλοία ενδιάμεσης λύσης, εθνική βιομηχανική συμμετοχή και, τέλος, τη συμμετοχή ελληνικών ναυπηγείων στην ανάπτυξη της νέας αμερικανικής φρεγάτας τύπου FFGX.
Από τις τέσσερις νέες φρεγάτες, οι τρεις προτείνεται να κατασκευαστούν στην Ελλάδα (στην Ελευσίνα, στον Σκαραμαγκά ή αλλού – αυτό δεν έχει προσδιοριστεί ακόμα, δεδομένων των προβλημάτων που υπάρχουν στα ναυπηγεία). Στο Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.) θεωρούν ότι το ρίσκο που αναλαμβάνεται είναι μικρό, καθώς φρεγάτες τύπου MMSC ήδη βρίσκονται υπό ναυπήγηση, 20 μονάδες για το Αμερικανικό Ναυτικό (USN) και τέσσερις για τη Σαουδική Αραβία, ενώ η πρόταση για διακρατική συμφωνία γίνεται προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος χρονικής διολίσθησης σε μια διαγωνιστική διαδικασία που θα οδηγούσε σε περαιτέρω καταπόνηση του υφιστάμενου υλικού, το οποίο αντιμετωπίζει επάξια, αλλά με τεράστιες φθορές, την τουρκική προκλητικότητα των τελευταίων μηνών.
Το κόστος
Με δεδομένη την παράλληλη ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών τύπου MMSC και την αναβάθμιση των τεσσάρων ΜΕΚΟ, πρακτικά θα δημιουργηθεί ομοιοτυπία και οικονομίες κλίμακος, καθώς συνολικά οκτώ μονάδες του Π.Ν. θα έχουν κοινές υποδομές υποστήριξης. Το κόστος για τις τέσσερις νέες φρεγάτες υπολογίζεται στα 4 δισ., ενώ η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ μαζί με το πλοίο ενδιάμεσης λύσης αθροιστικά περίπου στο 1 δισ. Ως προς το πλοίο ενδιάμεσης λύσης, πέρα από την υφιστάμενη παραφιλολογία, δεν υπάρχει κάποια οριστική πρόταση, αν και οι λύσεις είναι προφανείς, ανάμεσα σε αντιτορπιλικά Arleigh Burke, τα παλιά καταδρομικά Ticonderoga και τις πρώτες φρεγάτες τύπου LCS. Σημειώνεται ότι βασικό χαρακτηριστικό της εισήγησης του ΑΝΣ είναι η διάσωση των ναυπηγείων, καθώς υφίσταται αμερικανικό ενδιαφέρον γι’ αυτά.
Το σχέδιο αυτό ουσιαστικά οδηγεί σε ένα νέο Π.Ν. με ορίζοντα το 2030, που αν συνδυαστεί με προμήθειες, όπως αυτή των ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού πολέμου τύπου MH-60R, θα είναι κυρίως αμερικανικό. Η πρόταση του ΑΝΣ συγκεντρώνει κάποια κριτική, καθώς αρκετοί ειδικοί στις ΗΠΑ είχαν επικρίνει τον προγενέστερο τύπο των MMSC (LCS) για ορισμένα προβλήματα. Ως σημαντικότερο ιεραρχούν τον τύπο του ραντάρ που φέρουν, το οποίο θα είναι βεβαίως πολύ πιο προηγμένο από οτιδήποτε διαθέτει το Π.Ν., αλλά όχι το άλμα προς τα εμπρός που παρέχει ένα σταθερής διάταξης σύστημα.
Ο ειδικός Τύπος των ΗΠΑ έχει επίσης ασκήσει κριτική για τα προβλήματα που είχε παρουσιάσει το σύστημα πρόωσης, με βάση τις τουρμπίνες hydrojet που φέρουν οι LCS (παρόμοιας τεχνολογίας τουρμπίνες φέρουν και φρεγάτες άλλων χωρών, δίχως όμως τα συγκεκριμένα προβλήματα). Ενστάσεις είχαν εγερθεί και σχετικά με το υλικό κατασκευής τμημάτων του πλοίου. Στην εισήγηση του ΑΝΣ, πάντως, εκτιμάται ότι η τελική διαμόρφωση του νέου πλοίου μπορεί να έχει ολοκληρωθεί εντός της άνοιξης του 2021, δίχως περαιτέρω επιβάρυνση του προϋπολογισμού.
…………………………………………………….
ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΑΠ’ ΟΛΑ ΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΜΑΖΙ. Αιδώς Αργείοι. Αίσχος
ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ: efkozani.gr
Οι περισσότεροι βέβαια δεν το γνωρίζετε το θέμα.
Θα κάνω όμως την ανάρτηση από αγανάκτηση κι αηδία. Έτσι για εκτόνωση.
Για να μπορείς να έχεις άποψη για τέτοια θέματα πρέπει να είσαι αναγνώστης του ειδικού στρατιωτικού τύπου και ίσως και πολλά χρόνια σαν και του λόγου μου.
Απορρίπτεται τελικά η απόφαση του ΠΝ για τις γαλλικές φρεγάτες Belhara και πάμε σε καθαρά πολιτική απόφαση η οποία και αγνοεί αυτή των επιτελών, για αγορά των αμερικανικών ΜΜSC.
To πλοίο έχει ουσιαστικά απορριφθεί από το US navy μετά από τεχνολογικές αστοχίες.
Η απόφαση αυτή δεν αντέχει σε καμία κριτική. Ο Έλληνας φορολογούμενος θα κληθεί απλά να πετάξει τα λεφτουδάκια του για χατίρι πολιτικών σκοπιμοτήτων για ένα πλοίο που δεν προσφέρει κανένα ποιοτικό πλεονέκτημα έναντι του τούρκικου ναυτικού, πράγμα, που είναι και το ζητούμενο.
Είναι ένα πλοίο με τεράστια σχεδιαστικά λάθη και θα φέρει οπλισμό και ραντάρ μακράν υποδεέστερο των Belhara
Μόνο οι αντιαεροπορικοί πύραυλοι της Belhara, οι Aster 30, έχουν βεληνεκές 130Km. Μια φρεγάτα θα κάλυπτε όλο το Αιγαίο! Οι MMSC αντίθετα, θα φέρουν τους sea sparrow των 30Km εμβέλειας αρχικά, μέχρι να βγουν στην αγορά οι νέας γενιάς εμβέλειας 50Km. Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.
Το ραντάρ της Belhara εχει 600Km εμβέλεια (σταθεροποιούμενο “βλέπει” προς ολες τις κατευθύνσεις του ορίζοντα ταυτόχρονα), ενώ αυτό της MMSC 250Km (περιστρεφόμενο με “τυφλές γωνίες”).
Η Belhara θα δύνατο να φέρει επίσης τους πυραύλους cruise Scalp Naval με 1000Km βεληνεκές! Το πλοίο θα χτυπουσε Ντιγιαρμπακιρ απο την Ελευσίνα. Το ΠΝ θα ήταν σε θέση να χτυπήσει όλα τα αεροδρόμια και ναυστάθμους, καθώς και την πολεμική τους βιομηχανία χωρίς να ανοίξει ρουθούνι.
Με μηδενικό ρίσκο αποστολής.!
Οι δυνατότητες ανθυποβρυχιακού πόλεμου των MMSC, ανύπαρκτες. Αυτές των Belhara, αξεπέραστες. Οι MMSC δεν έχουν καν σόναρ. Η Belhara έχει δυο! Ένα σόναρ τρόπιδας, στην γάστρα του πλοίου κι ένα ποντιζόμενο από την πρύμνη.
Δεν είναι όμως αυτό που με εξοργίζει. Το πλοίο, συν τα παραπάνω, έχει τεράστια και ανυπέρβλητα σχεδιαστικά λάθη.
Ουσιαστικά δεν είναι φρεγάτα. Είναι πλοίο παράκτιας άμυνας, το οποίο, αφού το απέρριψε το US Navy, οι Αμερικάνοι προσπαθούν να μετασχεδιάσουν σε φρεγάτα αποκλειστικά για εξαγωγές, βάζοντας απλώς, οπλισμό φρεγάτας και μάλιστα προηγούμενης γενιάς.
Τα όπλα επιφάνειας-επιφανείας βρίσκονται ακάλυπτα (!!!) στην πλώρη (δεν έβρισκαν πού αλλού να τα βάλουν διότι το πλοίο δεν σχεδιάστηκε από την αρχή να φέρει τέτοια). Το ραντάρ βρίσκεται ακριβώς δίπλα και πάνω από τα φουγάρα (και αυτά σε λάθος θέση) με κίνδυνο υπερθέρμανσης των ηλεκτρονικών. Το πλοίο έχει χαμηλό κέντρο βάρους και μπορεί να αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες (είναι ίσως το μόνο πλεονέκτημά του) και έτσι το κατάστρωμα πλημμυρίζει με νερό, ώστε δεν μπορούν να τοποθετηθούν VLS (κάθετοι εκτοξευτές αντιαεροπορικών πυραύλων) ούτε και σε αυτή την θέση. Οι δικές μας όμως μια χαρά θα τους “χωρέσουν”. Θα βρουν μέρος να τους στριμώξουν κάπου.
Αιδώς Αργείοι. Αίσχος
ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ
ΥΓ. Ίδια τιμή για 4 MMSC ή 3 Belhara. Ένα πλοίο διαφορά
Κωνσταντίνος Γρίβας, καθηγητής Γεωπολιτικής στη Σχολή Ευελπίδων
0 Σχόλια